Het is okt 26, 14, 01:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
Geplaatst: nov 20, 08, 21:07 
GP Rijder
GP Rijder

Dyno schreef:
@MKP

Ik denk dat jij praat over een HGS van '06 of '07?

Vanaf '08 hebben die dempers een nieuwe teelpijp, waardoor de dempervulling véél langer goed blijft.
En met die ophanging bedoel je denk ik de stalen beugels om de aluminium demper?
Daar kwam na verloop van tijd wel een beetje ruimte op ja....
Wij rijden nu met de titanium versie van HGS incl. demper.
Ik vind hem helemaal super, ziet er goed uit, kwaliteit is goed en loopt
bij ons beter dan een Akra.

jaja

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 20, 08, 21:52 
Supercross Champ
Supercross Champ

frans schreef:
Dyno schreef:
@MKP

Ik denk dat jij praat over een HGS van '06 of '07?

Vanaf '08 hebben die dempers een nieuwe teelpijp, waardoor de dempervulling véél langer goed blijft.
En met die ophanging bedoel je denk ik de stalen beugels om de aluminium demper?
Daar kwam na verloop van tijd wel een beetje ruimte op ja....
Wij rijden nu met de titanium versie van HGS incl. demper.
Ik vind hem helemaal super, ziet er goed uit, kwaliteit is goed en loopt
bij ons beter dan een Akra.

jaja

Ik heb der ook totaal geen problemen mee met de hgs, heb nu een nieuwe voor de 09, en had vorige jaar er een van 07 op niets geen last met dempervulling snel op of wat dan ook, alleen een nadeel die powerbol brand wel een gat in je broek en daardoor dus mijn knie ook een aantal keer flink verbrand:S Ik vind de akra ook aardig wat herrie maken in het algemeen!

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 20, 08, 21:56 
EK Rijder
EK Rijder

Hgs dempers zijn gewoon waardeloos net zo wat MKP zegt. Het ophang systeem en die rubber dat is gewoon drie keer niks. De demper gaat naar loop van tijd los erin hangen en zwaait alle kanten op. Maar wat kost zo'n AKRA systeem?

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 21, 08, 04:56 
Supercross Champ
Supercross Champ

maikelwillemsen schreef:
Hgs dempers zijn gewoon waardeloos net zo wat MKP zegt. Het ophang systeem en die rubber dat is gewoon drie keer niks. De demper gaat naar loop van tijd los erin hangen en zwaait alle kanten op. Maar wat kost zo'n AKRA systeem?

kijk daar zit het grote verschil ...
akra zit al denk snel op een rooitje!

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 21, 08, 09:06 
GP Rijder
GP Rijder

een groot nadeel van hgs vindt ik , dat ze de uitlaatsystemen niet uitwisselbaar maken , alleen als je het hele systeem koopt (voorpijp en demper ) klopt het geheel redelijk ,maar koop je alleen de demper of de voorpijp en gebruik je het andere org .heb je meestal een probleem .als je het systeem nu zo maakt dat het in combinatie met org . ook te gebruiken is , maarja ze verkopen liever het compl. systeem . dan kopen we maar geen hgs.

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 21, 08, 11:13 
MXDN Champ
MXDN Champ

Extra uitlaatSYSTEEM is toch nooit weg lijkt me.. ik rij er per jaar nogal wat plat!

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 21, 08, 16:31 
GP Rijder
GP Rijder

we hebben er nog nooit 1 plat gereden , wel een paar org voorpijpen (kxf) doormidden , maar op een ktm zit rvs pijp en scheurd veel minder gauw . soms kan je met een mix van div een motorkarakter creeren die je het meest bevalt en dan is het wel fijn als iets uitwisselbaar is

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 21, 08, 18:21 
GP Star
GP Star

eddie schreef:
een groot nadeel van hgs vindt ik , dat ze de uitlaatsystemen niet uitwisselbaar maken , alleen als je het hele systeem koopt (voorpijp en demper ) klopt het geheel redelijk ,maar koop je alleen de demper of de voorpijp en gebruik je het andere org .heb je meestal een probleem .als je het systeem nu zo maakt dat het in combinatie met org . ook te gebruiken is , maarja ze verkopen liever het compl. systeem . dan kopen we maar geen hgs.

Ik weet niet of jullie dan met een hele speciale voorbocht rijden, maar bij ons past een HGS-demper gewoon op de standaard voorbocht van een 250SXF... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 25, 08, 16:13 
Supercross Champ
Supercross Champ

Heb met een Akra en met een Yoshimura gereden, Vond die akra maar een lachtertje vergeleken die Yoshimura demper. Akra had gewoon duidelijk minder vermogen.. en een uberkút geluid.

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 25, 08, 19:46 
EK Rijder
EK Rijder

jeffrey visser schreef:
Heb met een Akra en met een Yoshimura gereden, Vond die akra maar een lachtertje vergeleken die Yoshimura demper. Akra had gewoon duidelijk minder vermogen.. en een uberkút geluid.

Akra van welk jaar en Yoshimura van welk jaar;)? en op hetzelfde bouwjaar motor?

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 26, 08, 09:32 
Supercross Champ
Supercross Champ

MxDude schreef:
jeffrey visser schreef:

Akra van welk jaar en Yoshimura van welk jaar;)? en op hetzelfde bouwjaar motor?

Alles van 2008. Nieuw dus. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 27, 08, 11:53 
EK Rijder
EK Rijder

Hier raak je toch nooit over uitgepraat :wink: .. De 1 zegt dat het ding hard loopt omdat het geluid ook hard is, de ander zegt weer dat het een goed uitlaatsysteem voor de looks.

Met een paar dagen banken en met verschillende uitlaatsystemen testen en de goede afstelling erbij zoeken brengt duidelijkheid qwa prestaties van welk systeem op welke motor het beste is.

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 27, 08, 13:18 
GP Rijder
GP Rijder

met een paar dagen planken (op het circuit)bedoel je zeker . testbank zegt alleen iets over vermogen , maar niet over het karakter , kan giga lopen op een testbank , maar als tie geen bocht uitkomt heb je er nog niets aan . ben wel met je eens , zoveel rijders ,zoveel uitlaten , het is maar net van welk karakter je houd . net als met tuners . wat voor de een goed is , is voor de ander weer niets .

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 27, 08, 19:09 
EK Rijder
EK Rijder

hoezo geen bocht uitkomt :wink: ? Als die op de testbank een bepaald koppel geeft aan het achterwiel dan is dit op de baan niks anders. Afgezien dat de afstelling voor op de testbank iets anders is.

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 27, 08, 20:01 
GP Rijder
GP Rijder

ja maar op de baan is dat tog altijd anders hoe die rijd en kwa vermogen? :roll:

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: nov 27, 08, 20:58 
Er zijn ook mensen op dit forum die met een aangepaste kawa uitlaat op hun ktm rijden ( ooit een keertje gehoord)
En nog een ONK holeshot pakken.

Berichttitel:
Geplaatst: nov 27, 08, 22:37 
GP Star
GP Star

danny_ktm schreef:
Er zijn ook mensen op dit forum die met een aangepaste kawa uitlaat op hun ktm rijden ( ooit een keertje gehoord)
En nog een ONK holeshot pakken.

Ik had toen op de 125cc KTM een aangepaste hgs uitlaat van een suzuki RM..

Grt

Profiel  

Berichttitel: akra
Geplaatst: feb 3, 09, 21:55 
Junior
Junior

jeffrey visser schreef:

heej had jij die usa versie van yoshimura ofniet ik heb hem via bto gkocht maar vind het tegenvalle :(

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: feb 6, 09, 15:45 
Nationale Rijder
Nationale Rijder

Wij hebben ook beide uitgeprobeerd, incl. de hele sproeier rotzooi en uiteindelijk gekozen voor de HGS, gasnaald bla bla bla...

IK VIND dat het geen verschil maakt op suz (alhoewel ik hem niet op de testbank heb gezien).

Dus qua gevoel, geen verschil. Het verschil voel je in de achterzak. Heb voor me HGSje 450 betaald en die akra kostte me 800.

1+1 = ....?

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: feb 9, 09, 21:11 
Junior
Junior

heb een hgs,pro circuit :twisted: :twisted: :twisted: gehad en nu een akra op me 08 maar die is tog echt ver uit het sterkste :twisted:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]