Het is okt 23, 14, 03:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bus van de zaak - Bijtelling
Geplaatst: jan 5, 06, 00:48 
Hebben er meerdere crossers een bus van de zaak die ze ook voor de cross mogen gebruiken?

Ikzelf heb een bus van de zaak die ik altijd mee heb genomen naar de cross. Maar voor 2006 is de bijtelling verandert, gaat maandelijks, en moet er een strakke kilometer registratie bijgehouden worden, die periodiek word gecontroleerd. Mocht dit niet kloppen dan gaat de belastingsdienst hoge boetes geven. Of je kunt ervoor kiezen om de bus volledig prive te gaan gebruiken, wat in verhouding aardig prijzig is als je hem alleen voor de cross gebruikt.

M'n baas zegt: Jij mag de bus gewoon meenemen naar wedstrijden en trainingen en dat valt onder sponsoring, en daarom zou ik geen cent extra hoeven te betalen voor de bijtelling. Echter, de jongen die het allemaal moet regelen bij ons bij het bedrijf zegt tegen mij, dat IK de bus dan PRIVE meeneem en daarom moet ik de volle pond bijtelling betalen.

Zijn er meer mensen die op deze manier de bus van het werk meenemen en een oplossing hebben??

Berichttitel:
Geplaatst: jan 5, 06, 09:39 
als je een bus heb met digitale kilometerstand,haal je de zekering eruit van de kilometerteller,komt er geen kilometer bij. :wink: :idea:

je hebt dan geen kilometerteller .
geen toerenteller.
geen brandstofmeter.

Berichttitel:
Geplaatst: jan 5, 06, 10:16 
Veteran Champ
Veteran Champ

valt volgens mij onder sponsering, dat is aftrekbaar voor de belasting. Dit is ervoor dat mensen met een auto van de zaak veel prive kilometers maken. Maar volgens mij is er voor sponsering een aparte regeling. Dit moet dan wel geregistreerd staan.

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: jan 5, 06, 12:58 
edward39 schreef:
als je een bus heb met digitale kilometerstand,haal je de zekering eruit van de kilometerteller,komt er geen kilometer bij. :wink: :idea:

geen toerenteller.
geen brandstofmeter.

haha magtig

Berichttitel:
Geplaatst: jan 5, 06, 13:03 
Veteran Champ
Veteran Champ

Citaat:
M'n baas zegt: Jij mag de bus gewoon meenemen naar wedstrijden en trainingen en dat valt onder sponsoring, en daarom zou ik geen cent extra hoeven te betalen voor de bijtelling. Echter, de jongen die het allemaal moet regelen bij ons bij het bedrijf zegt tegen mij, dat IK de bus dan PRIVE meeneem en daarom moet ik de volle pond bijtelling betalen.

Valt niet onder prive, valt onder zaak, de zaak sponsort, dus je gebruikt hem dan in principie als doeleinde voor de zaak, om de zaak te promoten....
zo zit het, ik weet het ook niet zeker hoor

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: jan 5, 06, 17:51 
GP Rijder
GP Rijder

dit jaar nog grijs kenteken omdat we altijd een eigen zaak hadden en nog ingeschreven staan bij de kvk,we hebben bericht gehad dat we nog grijs kunnen blijven rijden maar dan moet mn busje wel op naam van mn pa blijven staan en dat wil ik niet,dus et jaar derop of een bus ombouwen naar camper of gewoon de volle pond betalen en dat valt nog mee voor een vw t4.

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: jun 25, 06, 19:41 
GP Star
GP Star

hoe zit het precies met het ombouwen van een bus na camper? wat zijn de eisen en wat kost het? en wat kost het dan in de wegenbelasting ongeveer?

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: jun 25, 06, 20:02 
[quote="Frankyboy"][quote="edward39"]als je een bus heb met digitale kilometerstand,haal je de zekering eruit van de kilometerteller,komt er geen kilometer bij. :wink: :idea:

geen toerenteller.
geen brandstofmeter.[/quote]

haha magtig[/quote]

Magtig ja, en hoe leg je dat uit aan die klootzakken van de belasting als je een ongeluk krijgt of bijv. geflitst wordt?
Zo simpel is het allemaal niet, ik rij er geen meter prive meer in.

Berichttitel:
Geplaatst: jun 26, 06, 12:47 
wij rijden ook met bus van de zaak, valt onder sponsoring en het bedrijf declareerd het als bedrijfs km.

Berichttitel:
Geplaatst: jun 26, 06, 16:31 
Jeugdrijder
Jeugdrijder

Symen KTM schreef:
hoe zit het precies met het ombouwen van een bus na camper? wat zijn de eisen en wat kost het? en wat kost het dan in de wegenbelasting ongeveer?

wij hebben ook een camper... en volgens mij kost dan de wegen
belasting maar 1/3 van wat hij normaal kost weet alleen niet 100%
zeker

maar het scheelt wel veel.......

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: jun 26, 06, 16:37 
voor mercedes sprinten 1800kg betaal je per jaar 340 euro wegenbelasting(als bedrijf zijnde) en particulier betaal je dit per maand!!

er is wel een site voor waar je dat kan berekenen,

Berichttitel:
Geplaatst: jun 26, 06, 16:37 
Veteran Champ
Veteran Champ

hein vervoort schreef:
Symen KTM schreef:

wij hebben ook een camper... en volgens mij kost dan de wegen
belasting maar 1/3 van wat hij normaal kost weet alleen niet 100%
zeker

maar het scheelt wel veel.......

Je betaalt dan maar 1 kwartaal het bedrag voor geel kenteken, ipv 4x het tarief voor grijs.

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: jun 28, 06, 16:25 
EK Rijder
EK Rijder

edward39 schreef:

geen toerenteller.
geen brandstofmeter.

Dat is absoluut ONZIN, er zit gewoon een COMPUTER in (bij sommige auto's zelfs meerdere)die dit moeiteloos onthouden. 1 druk op de knop en de "huidige" stand word moeiteloos veranderd in de werkelijke stand
Zelfs als je de kilometerstand digitaal hebt laten "aanpassen".

Profiel  

Berichttitel:
Geplaatst: jun 29, 06, 08:53 
Veteran Champ
Veteran Champ

stoffie schreef:
edward39 schreef:

geen toerenteller.
geen brandstofmeter.

Dat is absoluut ONZIN, er zit gewoon een COMPUTER in (bij sommige auto's zelfs meerdere)die dit moeiteloos onthouden. 1 druk op de knop en de "huidige" stand word moeiteloos veranderd in de werkelijke stand
Zelfs als je de kilometerstand digitaal hebt laten "aanpassen".

Ligt er maar net aan bij welke bus je dit doet. Bij sommigen werkt dan ook de cruisecontrol niet meer bijvoorbeeld.

Bij een Hyundai H100/200 is dit wel makkelijk, gewoon 1 zekering en rijden met het apparaat.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]